„Mycelia” to dynamiczna gra taktyczna, w której rywalizujesz o przestrzeń i zasoby, by stworzyć swoje własne królestwo grzybów.

Gra odzwierciedla cykl życia grzybów. Hodując grzyby, zdobywasz punkty, rozprzestrzeniasz je, aby poszerzyć swoją sieć grzybni, a ostatecznie obserwując ich rozkład, by odblokować specjalne akcje.

Sieć grzybni każdego gracza składa się z jego żetonów grzybów oraz zarodników. By rozwijać kolejne grzyby (owocnikować), gracze umieszczają zarodniki w odpowiednich miejscach, zdobywając punkty i rozbudowując swoją sieć grzybni. Przeciwnicy mogą zakłócać Twoją sieć, zamieniając zarodniki na swoje, a nawet blokując rozwój grzybów.

Efektywne zarządzanie zarodnikami oraz sprytne korzystanie z Matki Grzyba
czy akcji rozkładu, pomoże Ci przetrwać walkę o panowanie w ściółce leśnej.



dynamicznie tworzona plansza

Plansza składa się z pojedynczych trójkątnych kafli, reprezentujących różne składniki odżywcze i minerały. Każdy gracz może dodawać nowe kafle
w swojej turze, co sprawia, że plansza za każdym razem wygląda inaczej.


piękne, ręcznie wykonane ilustracje grzybów

Cała oprawa graficzna i ilustracje w grze wyszły spod ręki autora, Jacka Neville’a. Każda karta przedstawia szczegółową i wiernie odwzorowaną ilustrację, ukazującą grzyby z różnych zakątków świata grzybów.


proste zasady,
głębia rozgrywki

W każdej turze gracz musi wybrać i wykonać 2 akcje spośród 6 dostępnych. Akcje są proste w swoim działaniu, co powoduje, że nawet początkujący gracz się tu odnajdzie. Jednocześnie gra oferuje mnóstwo taktycznej głębi, która zainteresuje nawet najbardziej doświadczonych graczy.



Mycelia – co to właściwie jest?

Mycelia, czyli grzybnia to ukryte systemy korzeniowe grzybów. Grzybnie składają się z gęstych skupisk cienkich, nitkowatych włókien zwanych strzępkami. Te włókna naturalnie rozrastają się w glebie, materii roślinnej, drewnie i innych materiałach, by pobierać wodę i składniki odżywcze.
Grzyby, które widzisz, są jedynie owocnikami grzybni i stanowią niewielką część grzyba ukrytą pod ziemią. Kiedy zarodniki są uwalniane z tych grzybów i rozpraszane przez powietrze, kiełkują w nowych miejscach,
tworząc nowe grzybnie.

Cała gra opiera się na idei sieci grzybni i cyklu życia grzybów — wzrostu, zarodnikowania oraz nieuniknionego rozkładu pięknych grzybów.




Mycelia to gra dla 1 do 4 graczy. Głównym celem jest zdobycie jak największej liczby punktów poprzez odpowiednie zarządzanie naszymi zarodnikami a docelowo hodowanie grzybów.

Wszystko sprowadza się do efektywnego uprawiania grzybów, jednocześnie chroniąc swoją sieć grzybni i/lub zakłócając sieci pozostałych graczy.

Każdy z graczy ma do wykonania dwie akcje w swojej turze i może wybierać spośród zaledwie 6 dostępnych opcji:

RUCH

„Matka Grzyb” to najwszechstronniejszy i najbardziej użyteczny element gry. Możesz przesunąć swoją “Matkę Grzyba” o maksymalnie dwa kafle, co pozwoli rozsiewać zarodniki w nowych miejscach, zbierać insekty, blokować inne grzyby oraz przejmować zarodniki innych graczy dla siebie.

BADANIE

Plansza składa się z pojedynczych trójkątnych kafli, które reprezentują różne składniki odżywcze i minerały. Każdy gracz ma możliwość dodawania kolejnych kafelków w swojej turze, co sprawia, że za każdym razem gra będzie miała unikalny układ, bardzo podnosząc regrywalność.

ZARODNIKOWANIE

Możesz rozsiewać zarodniki ze swojej “Matki grzyba” lub z jednego
z owocujących grzybów. Ilość zarodników rozsiewanych przez każdy z grzybów jest wskazana na jego karcie. Podobnie jak w naturze, zarodniki są przenoszone przez wiatr, którego kierunek jest określany przez kostkę wiatru.

OWOCOWANIE

Twoje grzyby mają unikalny zestaw wymagań dotyczących zasobów potrzebnych do ich wzrostu. Zarodniki muszą być połączone w twojej sieci grzybni oraz muszą być hodowane na jednym z kafli na którym użyto zarodników. Im bardziej skomplikowaną kombinację stworzysz, tym dostaniesz więcej punktów.

OBUMIERANIE

Twoje owocujące grzyby mają ograniczoną żywotność i po dwóch cyklach rozsiewania zarodników mogą zacząć się rozkładać. By to zobrazować, zresetuj swój żeton i licznik zarodnikowania, a następnie włóż kartę obumarłego grzyba pod swoją planszę. Następnie wykonaj wszelkie dodatkowe akcje wyświetlone na rewersie karty.

ODKRYWANIE

Wybierz nową kartę grzyba spośród trzech dostępnych lub podejmij ryzyko
i weź kartę bezpośrednio z talii, dodając ją do swojej ręki.

KONIEC GRY

Gdy pod wszystkimi swoimi pięcioma planszami jeden z graczy będzie miał obumarłe grzyby, gra się kończy, a osoba z największą liczbą punktów zostaje koronowana na Króla lub Królową królestwa grzybów.



Automa może być użyta zarówno w wariancie solo, a także jako dodatkowy gracz w grze dla 2 lub 3 osób. Tura automy, podobnie jak tura gracza, składa się z dwóch różnych akcji. Te akcje są określane przez karty automaty (z białym wzorem na odwrocie) i muszą być realizowane w określonej kolejności.
Jeśli akcja nie może zostać zrealizowana, wykonywana jest kolejna akcja z listy. Karty automy mają dwa poziomy trudności.

Automa w tej grze jest trudna do pokonania i potrafi stanowić wyzwanie…
Ale któż nie lubi wyzwań…