„Mycelia” to dynamiczna gra taktyczna, w której rywalizujesz o przestrzeń i zasoby, by stworzyć swoje własne królestwo grzybów.
Gra odzwierciedla cykl życia grzybów. Hodując grzyby, zdobywasz punkty, rozprzestrzeniasz je, aby poszerzyć swoją sieć grzybni, a ostatecznie obserwując ich rozkład, by odblokować specjalne akcje.
Sieć grzybni każdego gracza składa się z jego żetonów grzybów oraz zarodników. By rozwijać kolejne grzyby (owocnikować), gracze umieszczają zarodniki w odpowiednich miejscach, zdobywając punkty i rozbudowując swoją sieć grzybni. Przeciwnicy mogą zakłócać Twoją sieć, zamieniając zarodniki na swoje, a nawet blokując rozwój grzybów.
Efektywne zarządzanie zarodnikami oraz sprytne korzystanie z Matki Grzyba
czy akcji rozkładu, pomoże Ci przetrwać walkę o panowanie w ściółce leśnej.
dynamicznie tworzona plansza
Plansza składa się z pojedynczych trójkątnych kafli, reprezentujących różne składniki odżywcze i minerały. Każdy gracz może dodawać nowe kafle
w swojej turze, co sprawia, że plansza za każdym razem wygląda inaczej.
Żadna rozgrywka nie będzie dokładnie taka sama!
piękne, ręcznie wykonane ilustracje grzybów
Cała oprawa graficzna i ilustracje w grze wyszły spod ręki autora, Jacka Neville’a. Każda karta przedstawia szczegółową i wiernie odwzorowaną ilustrację, ukazującą grzyby z różnych zakątków świata grzybów.
To nie tylko rozrywka, ale potężna dawka wiedzy.
proste zasady,
głębia rozgrywki
W każdej turze gracz musi wybrać i wykonać 2 akcje spośród 6 dostępnych. Akcje są proste w swoim działaniu, co powoduje, że nawet początkujący gracz się tu odnajdzie. Jednocześnie gra oferuje mnóstwo taktycznej głębi, która zainteresuje nawet najbardziej doświadczonych graczy.
Easy to learn, hard to master.
Mycelia – co to właściwie jest?
Mycelia, czyli grzybnia to ukryte systemy korzeniowe grzybów. Grzybnie składają się z gęstych skupisk cienkich, nitkowatych włókien zwanych strzępkami. Te włókna naturalnie rozrastają się w glebie, materii roślinnej, drewnie i innych materiałach, by pobierać wodę i składniki odżywcze.
Grzyby, które widzisz, są jedynie owocnikami grzybni i stanowią niewielką część grzyba ukrytą pod ziemią. Kiedy zarodniki są uwalniane z tych grzybów i rozpraszane przez powietrze, kiełkują w nowych miejscach,
tworząc nowe grzybnie.
Cała gra opiera się na idei sieci grzybni i cyklu życia grzybów — wzrostu, zarodnikowania oraz nieuniknionego rozkładu pięknych grzybów.
Mycelia to gra dla 1 do 4 graczy. Głównym celem jest zdobycie jak największej liczby punktów poprzez odpowiednie zarządzanie naszymi zarodnikami a docelowo hodowanie grzybów.
Wszystko sprowadza się do efektywnego uprawiania grzybów, jednocześnie chroniąc swoją sieć grzybni i/lub zakłócając sieci pozostałych graczy.
Każdy z graczy ma do wykonania dwie akcje w swojej turze i może wybierać spośród zaledwie 6 dostępnych opcji:
RUCH
„Matka Grzyb” to najwszechstronniejszy i najbardziej użyteczny element gry. Możesz przesunąć swoją “Matkę Grzyba” o maksymalnie dwa kafle, co pozwoli rozsiewać zarodniki w nowych miejscach, zbierać insekty, blokować inne grzyby oraz przejmować zarodniki innych graczy dla siebie.
BADANIE
Plansza składa się z pojedynczych trójkątnych kafli, które reprezentują różne składniki odżywcze i minerały. Każdy gracz ma możliwość dodawania kolejnych kafelków w swojej turze, co sprawia, że za każdym razem gra będzie miała unikalny układ, bardzo podnosząc regrywalność.
ZARODNIKOWANIE
Możesz rozsiewać zarodniki ze swojej “Matki grzyba” lub z jednego
z owocujących grzybów. Ilość zarodników rozsiewanych przez każdy z grzybów jest wskazana na jego karcie. Podobnie jak w naturze, zarodniki są przenoszone przez wiatr, którego kierunek jest określany przez kostkę wiatru.
OWOCOWANIE
Twoje grzyby mają unikalny zestaw wymagań dotyczących zasobów potrzebnych do ich wzrostu. Zarodniki muszą być połączone w twojej sieci grzybni oraz muszą być hodowane na jednym z kafli na którym użyto zarodników. Im bardziej skomplikowaną kombinację stworzysz, tym dostaniesz więcej punktów.
OBUMIERANIE
Twoje owocujące grzyby mają ograniczoną żywotność i po dwóch cyklach rozsiewania zarodników mogą zacząć się rozkładać. By to zobrazować, zresetuj swój żeton i licznik zarodnikowania, a następnie włóż kartę obumarłego grzyba pod swoją planszę. Następnie wykonaj wszelkie dodatkowe akcje wyświetlone na rewersie karty.
ODKRYWANIE
Wybierz nową kartę grzyba spośród trzech dostępnych lub podejmij ryzyko
i weź kartę bezpośrednio z talii, dodając ją do swojej ręki.
KONIEC GRY
Gdy pod wszystkimi swoimi pięcioma planszami jeden z graczy będzie miał obumarłe grzyby, gra się kończy, a osoba z największą liczbą punktów zostaje koronowana na Króla lub Królową królestwa grzybów.
Automa może być użyta zarówno w wariancie solo, a także jako dodatkowy gracz w grze dla 2 lub 3 osób. Tura automy, podobnie jak tura gracza, składa się z dwóch różnych akcji. Te akcje są określane przez karty automaty (z białym wzorem na odwrocie) i muszą być realizowane w określonej kolejności.
Jeśli akcja nie może zostać zrealizowana, wykonywana jest kolejna akcja z listy. Karty automy mają dwa poziomy trudności.
Automa w tej grze jest trudna do pokonania i potrafi stanowić wyzwanie…
Ale któż nie lubi wyzwań…
“Mycelia” to gra planszowa, którą możecie zamówić w przedsprzedaży.
Jej wysyłka nastąpi w momencie dotarcia nakładu do naszego magazynu.
Nie ma możlwości łączenia zamówień przedsprzedażowych ze sobą
oraz z produktami dostępnymi w naszym sklepie.