
Grę zamawiacie w przedsprzedaży – nie mamy jej na stanie magazynowym.
Przewidywany termin dostarczenia gier to druga połowa marca 2025r.
PRZEDSPRZEDAŻOWY LATE PLEDGE POTRWA DO 21 LUTEGO
„Mycelia” to dynamiczna gra taktyczna, w której rywalizujesz o przestrzeń i zasoby, by stworzyć swoje własne królestwo grzybów. Jest to edycja gry w polskiej wersji językowej. Poniżej znajdziecie sporo informacji o samej grze, mechanikach w niej występujących czy też możecie spojrzeć na instrukcję.





Gra odzwierciedla cykl życia grzybów. Hodując grzyby, zdobywasz punkty, rozprzestrzeniasz je, aby poszerzyć swoją sieć grzybni, a ostatecznie obserwując ich rozkład, by odblokować specjalne akcje.
Sieć grzybni każdego gracza składa się z jego żetonów grzybów oraz zarodników. By rozwijać kolejne grzyby (owocnikować), gracze umieszczają zarodniki w odpowiednich miejscach, zdobywając punkty i rozbudowując swoją sieć grzybni. Przeciwnicy mogą zakłócać Twoją sieć, zamieniając zarodniki na swoje, a nawet blokując rozwój grzybów.
Efektywne zarządzanie zarodnikami oraz sprytne korzystanie z Matki Grzyba
czy akcji rozkładu, pomoże Ci przetrwać walkę o panowanie w ściółce leśnej.

dynamicznie tworzona plansza

Plansza składa się z pojedynczych trójkątnych kafli, reprezentujących różne składniki odżywcze i minerały. Każdy gracz może dodawać nowe kafle
w swojej turze, co sprawia, że plansza za każdym razem wygląda inaczej.
Żadna rozgrywka nie będzie dokładnie taka sama!
piękne, ręcznie wykonane ilustracje grzybów

Cała oprawa graficzna i ilustracje w grze wyszły spod ręki autora, Jacka Neville’a. Każda karta przedstawia szczegółową i wiernie odwzorowaną ilustrację, ukazującą grzyby z różnych zakątków świata grzybów.
TO NIE TYLKO ROZRYWKA,
ALE TEŻ POTĘŻNA DAWKA WIEDZY!
proste zasady,
głębia rozgrywki

W każdej turze gracz musi wybrać i wykonać 2 akcje spośród 6 dostępnych. Akcje są proste w swoim działaniu, co powoduje, że nawet początkujący gracz się tu odnajdzie. Jednocześnie gra oferuje mnóstwo taktycznej głębi, która zainteresuje nawet najbardziej doświadczonych graczy.
Wielu mówi „easy to learn, hard to master” – tu tak jest!
Mycelia – co to właściwie jest?
Mycelia, czyli grzybnia to ukryte systemy korzeniowe grzybów. Grzybnie składają się z gęstych skupisk cienkich, nitkowatych włókien zwanych strzępkami. Te włókna naturalnie rozrastają się w glebie, materii roślinnej, drewnie i innych materiałach, by pobierać wodę i składniki odżywcze.
Grzyby, które widzisz, są jedynie owocnikami grzybni i stanowią niewielką część grzyba ukrytą pod ziemią. Kiedy zarodniki są uwalniane z tych grzybów i rozpraszane przez powietrze, kiełkują w nowych miejscach,
tworząc nowe grzybnie.
Cała gra opiera się na idei sieci grzybni i cyklu życia grzybów — wzrostu, zarodnikowania oraz nieuniknionego rozkładu pięknych grzybów.



Mycelia to gra dla 1 do 4 graczy. Głównym celem jest zdobycie jak największej liczby punktów poprzez odpowiednie zarządzanie naszymi zarodnikami a docelowo hodowanie grzybów.
Wszystko sprowadza się do efektywnego uprawiania grzybów, jednocześnie chroniąc swoją sieć grzybni i/lub zakłócając sieci pozostałych graczy.
Każdy z graczy ma do wykonania dwie akcje w swojej turze i może wybierać spośród zaledwie 6 dostępnych opcji:
RUCH

„Matka Grzyb” to najwszechstronniejszy i najbardziej użyteczny element gry. Możesz przesunąć swoją „Matkę Grzyba” o maksymalnie dwa kafle, co pozwoli rozsiewać zarodniki w nowych miejscach, zbierać insekty, blokować inne grzyby oraz przejmować zarodniki innych graczy dla siebie.
BADANIE

Plansza składa się z pojedynczych trójkątnych kafli, które reprezentują różne składniki odżywcze i minerały. Każdy gracz ma możliwość dodawania kolejnych kafelków w swojej turze, co sprawia, że za każdym razem gra będzie miała unikalny układ, bardzo podnosząc regrywalność.
ZARODNIKOWANIE

Możesz rozsiewać zarodniki ze swojej „Matki grzyba” lub z jednego
z owocujących grzybów. Ilość zarodników rozsiewanych przez każdy z grzybów jest wskazana na jego karcie. Podobnie jak w naturze, zarodniki są przenoszone przez wiatr, którego kierunek jest określany przez kostkę wiatru.
OWOCOWANIE

Twoje grzyby mają unikalny zestaw wymagań dotyczących zasobów potrzebnych do ich wzrostu. Zarodniki muszą być połączone w twojej sieci grzybni oraz muszą być hodowane na jednym z kafli na którym użyto zarodników. Im bardziej skomplikowaną kombinację stworzysz, tym dostaniesz więcej punktów.
OBUMIERANIE

Twoje owocujące grzyby mają ograniczoną żywotność i po dwóch cyklach rozsiewania zarodników mogą zacząć się rozkładać. By to zobrazować, zresetuj swój żeton i licznik zarodnikowania, a następnie włóż kartę obumarłego grzyba pod swoją planszę. Następnie wykonaj wszelkie dodatkowe akcje wyświetlone na rewersie karty.
ODKRYWANIE

Wybierz nową kartę grzyba spośród trzech dostępnych lub podejmij ryzyko
i weź kartę bezpośrednio z talii, dodając ją do swojej ręki.
KONIEC GRY
Gdy pod wszystkimi swoimi pięcioma planszami jeden z graczy będzie miał obumarłe grzyby, gra się kończy, a osoba z największą liczbą punktów zostaje koronowana na Króla lub Królową królestwa grzybów.

Automa może być użyta zarówno w wariancie solo, a także jako dodatkowy gracz w grze dla 2 lub 3 osób. Tura automy, podobnie jak tura gracza, składa się z dwóch różnych akcji. Te akcje są określane przez karty automaty (z białym wzorem na odwrocie) i muszą być realizowane w określonej kolejności.
Jeśli akcja nie może zostać zrealizowana, wykonywana jest kolejna akcja z listy. Karty automy mają dwa poziomy trudności.
Automa w tej grze jest trudna do pokonania i potrafi stanowić wyzwanie…
Ale któż nie lubi wyzwań…



„Mycelia” to gra planszowa, którą możecie zamówić w przedsprzedaży.
Jej wysyłka nastąpi w momencie dotarcia nakładu do naszego magazynu.
Nie ma możlwości łączenia zamówień przedsprzedażowych ze sobą
oraz z produktami dostępnymi w naszym sklepie.
